STRATEGI PROMOSI ONLINE INSTAGRAM DAN STRATEGI HARGA UNTUK MENINGKATKAN MINAT BELI JASA PENERBANGAN AIR ASIA RUTE JAKARTA - SINGAPURA
Abstract
This study aims to analyze the effect of promotional strategies using social media and price strategies with the interest in buying airline services on the Jakarta-Singapore route of AirAsia. This study applies a survey by taking samples directly to the population. This research uses a causality design, to analyze the influence of the Instagram online promotion variable and the price strategy to increase buying interest, through hypothesis testing. Respondents were determined by non-probability technique with purposive judgment sampling method. The results showed that the promotion strategy through Instagram social media had a positive and significant effect on purchasing decisions. A positive t value indicates that the promotion variable through Instagram social media has an effect that is directly proportional to purchase intention. pricing strategy has a positive and significant effect on purchasing decisions. A positive t value indicates that the price variable has an effect that is directly proportional to purchase intention. Promotion through Instagram social media and price strategy simultaneously have a positive and significant effect on purchase intention.
Instagram Online Promotion Strategy, Price Strategy, Purchase Intention
References
Addani, S. and Rusdiansyah, F. T. (2012) ‘Analisis konsistensi perilaku pilihan pelanggan terhadap penawaran penjualan tiket antara penerbangan layanan penuh dan penerbangan biaya rendah’, pp. 1–7. Available at: http://digilib.its.ac.id/public/ITS-paper-35065-2508100139-paperpdf.pdf.
Andri, danial, dodi (2016) Manajemen pemasaran. IPB Press
Basu Swastha dan Irawan, 2005, Asas-asas Marketing, Liberty, Yogyakarta
Buchari, Alma. 2011. Manajemen Pemasaran dan Pemasaran Jasa. Bandung : Alfabeth
Buchari, Alma. 2014. Manajemen Pemasaran dan Pemasaran Jasa. Bandung : Alfabeth
Fajri, D. and Ma’ruf, J. J. (2017) ‘Pengaruh Social Media Marketing Dan Promosi Terhadap Kepuasan Konsumen dan Pengalaman Konsumen Sebagai Variabel Mediasi Pada Maskapai Penerbangan Airasia di Banda Aceh’, ä¸å›½ç§‘技论å›, 1(1), pp. 12–14.
Ghozali, Imam. 2016. Aplikasi Analisis Multivariate dengan Program IBM SPSS 23. Edisi Kedelapan. Cetakan ke VIII. Semarang : Badan Penerbit Universitas Diponegoro
Hasan, Ali. 2013. Marketing dan Kasus-kasus Pilihan. Yogyakarta: Center of Academic Publishing Service
Hermawan, A. (2013) Promosi dalam prioritas kegiatan pemasaran. Jakarta. PT Buku Seru. Hal 38
Hermawan, Agus. 2013. Komunikasi Pemasaran. Jakarta : Erlangga
Hidayat, S, N. (2010). Jumlah penumpang LCC naik 14%. Ditemu kembali dari http://industri.kontan.co.id/news/jumlah-penumpang-lcc-naik-14-1
Jatmika, D., Psikologi, P. S. and Mulia, U. B. (2015) ‘Hubungan tipe kepribadian ocean dan brand trust pada konsumen maskapai penerbangan’, 2(2), pp. 497–512.
J.Paul Peter & jerry c. Olson (2000). Consumer Behavior Perilaku Konsumen 2nd. ed. 4 Jakarta: .Penerbit Erlangga
Kotler, Philip and Armstrong, Gary. 2012. Prinsip-Prinsip Pemasaran. Edisi 13. Jilid 1. Jakarta : Erlangga
Kotler, Philip dan Armstrong, Gary. 2013. Prinsip-prinsip Pemasaran, Edisi ke-12. Jakarta : Penerbit Erlangga
Kotler, Philip dan Armstrong, Gary. 2016. Prinsip-prinsip Pemasaran, Edisi ke-13. Jilid 1. Jakarta : Penerbit Erlangga
Kotler, Philip dan Keller, Kevin. 2012. Manajemen Pemasaran, Edisi ke-13. Jilid 2. Terjemahan oleh Bob Sabran MM. Jakarta : Penerbit Erlangga
Nur, Andri. Tahib, Danial dan Wahab, Dodi. 2016. Manajemen Pemasaran. Jilid 1. Edisi 5. Bogor : IPB Press
Ramadhan, A, W. (2014). Bisnis LCC Meningkat Tajam di Indonesia. Ditemu kembali dari http://www.republika.co.id/berita/ekonomi/bisnis/14/02/20/n1akzk-bisnis-lcc-meningkattajam-di-indonesi
Sangadji, E.M dan Sopiah. 2013. Prilaku Konsumen: Pendekatan Praktis Disertai:Himpunan Jurnal Penelitian. Yogyakarta: Penerbit Andi.
Santoso, Singgih. 2012. Panduan Lengkap SPSS Versi 20. Jakarta: PT.Elex Media Komputindo.
Suparyanto dan Rosad. 2015. Manajemen Pemasaran. Bogor : In Media
Supingah, I. (2015). Asal mula Low Cost Carrier. Ditemu kembali dari http://ekonomibisnis.suarasurabaya.net/news/2015/145803-Asal-Mula-Low-Cost-Carrier
Sistaningrum (2002) ‘Pengertian, tujuan dan bauran promosi’, p. 98. Available at: https://www.kajianpustaka.com/2016/11/pengertian-tujuan-dan-bauran-promosi.
Sofyan Nur Hidayat (2010) ‘Jumlah penumpang LCC naik 14%’. Available at: https://industri.kontan.co.id/news/jumlah-penumpang-lcc-naik-14-1.
Tarif murah aman terbang (2015) Tarif murah aman terbang. Available at: http://sp.beritasatu.com/home/tarif-murah-aman-terbang/74458.
Copyright (c) 2021 Marsadi Aras, Ahmad Nurdin Hasibuan, Suci Fatihah, Delila Rambe
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.